נושאים שעלו לדיון:
· קושי בריכוז בגלל דאגה לבריאותם של בני משפחה, שחלקם נמצאים בבידוד.
· דאגה כפולה בגלל המצב הבריאותי, ההגבלות הממשלתיות וגם ההכנות לפסח.
· להיות בבית זה לאו דווקא יותר זמן פנוי בתקופה הזו. יש קושי במציאת פינה שקטה לעבודת המחקר.
· חלק מהשתתפות הציעו "להניח בצד" את המחקר עד אחרי פסח.
· חוסר יכולת לצאת את השדה כדי לערוך תצפיות או ראיונות, מה שגורם לתחושת תקיעות במחקר מבחינת איסוף נתונים.
כדרכי התמודדות עלו הנושאים הבאים:
· שיטת פומדורו – להשקיע "רק" 20 דקות ביום למחקר. הזמן הזה יכול להיות מושקע בקריאת מאמר, או רק אבסטרקט, או קריאה חוזרת של ראיון או דו"ח תצפית. גם יכול להיות זמן להעלאת רעיונות הקשורים למחקר, או כתיבה של ממש.
· סיגול "רוטינת פתיחה" שבה מחליטות על מטרות הכתיבה. חשוב שהמטרות יהיו ברות השגה ומאוד ספציפיות. עדיף לכתוב את המטרות בקובץ כדי שיהיה קל לעקוב אחרי השלמת המשימות.
· סיגול "רוטינת סיום" שבה עוברים על רשימת המטלות, מסמנים את מה שהושלם ומוסיפים עוד מטרות. זה הזמן לשאול – האם המטרות שהצבתי לעצמי ראליות? האם אני מקשה על עצמי? האם אני יכולה להציב מטרות ברות השגה לפעם הבאה?
· כתיבת הרעיונות ב"מפת תודעה" – לכתוב את כל הרעיונות שעולים בראש ואז לסדר אותם לפי נושאים. כך הופכים הצפה לפרץ יצירתיות פרודוקטיבי.
· הפחתת הסחות דעת על ידי שימוש באפליקציות על הנייד והמחשב שעוזרות להחזיר את הפוקוס לכתיבה אם התחלנו לשוטט ברשת.
לינקים שימושיים:
שיטת פומודורו http://graemeshimmin.com/the-pomodoro-technique-for-writers/
הפחתת הסחות דעת - https://katelynknox.com/productivity/professors-fight-interruptions-productivity/
רוטינת פתיחת כתיבה: https://katelynknox.com/productivity/write-more-opening-routine/
רוטינת סיום כתיבה - https://katelynknox.com/academic-writing/write-effortlessly-closing-routine/
התמודדות עם מחסום כתיבה - https://katelynknox.com/academic-writing/overcoming-academic-writers-block-two-sentences/
MindMup אתר העוזר לסידור רעיונות בצורה ויזואלית https://www.mindmup.com/