בוגרי התכנית מספרים

קישור להקלטת המפגש המקוון "להכיר את תכנית לימוד בחברותא" במסגרת סדרת מעברים - כאן

 

Carolin Aronis, PhD

Visiting Lecturer, Department of Communication

University of Colorado, Boulder

ראשת הקבוצה "כינון זהות ויחסים חברתיים" 2009-2010

 

"The Chevruta's meetings are among the most precious memories I carry with me from the time I was a PhD student at the Communication Studies Department.

They allowed me for the first time through my PhD to experience real interdisciplinary work and relationships with peers from other departments, to practice leadership, and to gain true independence. In Chevruta I could actually become a scholar, for purely who I am, rather than a supervised student. It is also the friendships that developed between the group members that I cherish and value, also much after my graduation.

I founded the "Writing Group" model, which was adopted at the time by other groups. I actually practice it's format and tools every day since -- individually and in accountability groups that I founded later or became part of in other platforms. One of the lessons that I've learned is that the world is rich and very thoughtful arguments can come in different forms and shapes, especially through new scholarly bonds with unexpected disciplines". 

 

 

Ella Cohn-Schwartz, PhD

Gerontology Program, Department of Public Health

Ben-Gurion University, Israel

ראשת הקבוצה "חקר הזקנה - העתיד של העתיד: היבטים מחקריים ומעשיים" 2016-2017

 

"ההשתתפות שלי בחברותא תרמה לי רבות. נחשפתי לתחומי מחקר חדשים ובעיקר הכרתי חוקרות מדהימות מהתחום שהפכו לחברות. אנחנו בקשר עד היום, הצגנו מושב משותף בכנס, ואנחנו עוזרות אחת לשניה מבחינה מקצועית. הקשרים הנוצרים במסגרת התכנית מאוד משמעותיים לחיבור שלנו לתוך הקהילה האקדמית בתחום".

 

ד"ר גלית אגמון

Postdoctoral Researcher Bar Ilan University

ראשת הקבוצה "עיבוד ורכישת שפה בגישה בין-תחומית" 2016-2017

 

"החברותא הביאה למפגש שלרוב לא מתרחש ביום-יום המחקרי, בין תלמידי מחקר העוסקים בשפה מנקודות מבט שונות אשר לרוב לא נמצאות בדיאלוג מחקרי. המפגשים בחברותא איפשרו לעצור את השגרה המחקרית ולעשות "זום-אאוט" כדי לבחון את הנחות היסוד שלנו בבואנו לחקור שפה, ולהתעמק בשונה ובדומה בין הגישות השונות לחקר שפה. הדיונים בחברותא עזרו לכולנו לדייק את הטיעונים שלנו ולראות היכן ישנן דווקא נקודות מפגש בינינו. החברותא לא רק עזרה לי להכיר ולהיפתח לגישות לחקר שפה שונות משלי, אלא גם נתנה לי כלים להתבוננות עצמית מעמיקה על הגישה ממנה אני באה לחקור שפה. אין ספק שזו היתה אחת החוויות האינטלקטואליות המעשירות בזמן לימודי הדוקטורט שלי".

 

אגי ויטיך

ראשת הקבוצה "נשיות במרחב הדתי: חוויה, נוכחות וייצוג" 2018-2020

 

"המפגש המתמשך עם תלמידות מחקר מחוגים ודיסציפלינות שונות גרמו לי לחשוב אחרת על המחקר שלי, לפתח מבט משווה ולראות את "התמונה הגדולה", וגם למקם את המחקר שלי בתוך שדות אחרים. השאלות שהופנו אלי מחברות הקבוצה, מכיווני מחשבה שונים משלי, עזרו לי להסביר את המחקר שלי במילים פשוטות ולא "מקצועיות" - מבחינת החוג למדעי הדתות. 

ריכוז הקבוצה היתה חוויה מעצימה, במיוחד בשנה השנייה. בשנה הראשונה נחשפתי לשונות שבין תלמידות המחקר, במיוחד ברמת המחויבות והמוטיבציה למחקר. לא כולן ראו בעבודת המחקר כשלב ראשון בדרך לקריירה אקדמית. בשנה השנייה הקבוצה היתה עם יותר "מעוף" וכתוצאה מכך אנחנו עובדות כעת על כתיבת מאמר משותף, מה שתרם לי רבות ככותבת. בנוסף, ארגון הימים הפתוחים - גם בשנה שעברה וגם השנה - נתנו לי כלים הדרושים להפקת כנס, כיוון שמדובר במיני כנס. המיילים והבקשות החוזרות מהדוברות, התפקוד כ"מארגנת" chair הכנס\יום פתוח, היו מאוד מעניינים עבורי".

 

נועה שקרג'י

ראשת הקבוצה "לספר סיפורים בעידן הדיגיטלי: ממשקים בין ספרות, יצירה ומדיה חדשים" 2019-2020

 

"לימודי הדוקטורט הם לרוב קריאה דמומה ועצמאית בטקסטים בנושא ספציפי. התוכנית הייתה "שבירת שגרה" של הדוקטורט במובן זה שהיא אפשרה לי לקרוא ולשוחח בקול, ועם קוראים מוכשרים, על טקסטים מדיסציפלינות שונות שאת חלקם הכרתי לראשונה, וחלקם רציתי לקרוא כבר קודם, ולא הספקתי".

 

מיכל לוינסקי

ראשת הקבוצה "השלכותיה של טראומה לאורך החיים" 2019-2020

 

"פעילות בחברותא מעודדת שיח עמיתים שלא היה קורה אלמלא המסגרת הזאת. במהלך העבודה על המחקר האישי כמעט ולא יוצא לדבר פנים לפנים עם קולגות שחוקרים נושאים קרובים/משיקים. ההזדמנות הזאת עזרה לי לחשוב על כיוונים נוספים, ליצור שיתופי פעולה ולהעשיר את המחקר הקיים שלי".

 

Nir Ofir, Gal Vishne, and Nora Vrieler

Brain-Rhythms: Cognition, Biology, and Everything In-between" 2019-2020"

 

"Organizing our group on neural oscillations in the context of 'Limud behevruta' has allowed us to gain interdisciplinary understanding we would not have achieved otherwise. By conducting meetings regularly we take time to get acquainted with concepts related to oscillations and timing in the nervous system from the perspective of various disciplines, and to dig deep into the theoretical aspects and other background elements that we all have in common. Gaining these broad perspectives lets us look at our everyday work in a new light, and draw connections that we could not have seen before. Last but not least, having a group of peers with whom we can have deep and frequent discussions about the evidence basis for ideas that lie at the heart of many theories in our field is a wonderful way to deal with the so-called "imposter syndrome"".

 

ציילי ניר ותמר טאוב

ראשות הקבוצה "לימודי ביקורת מוגבלות" 2019-2020

 

"חשיבה משותפת, שותפות לדרך והפרייה הדדיתבקבוצת חברותא בנושא "לימודי ביקורת מוגבלות" זכינו להכיר קבוצה מדהימה של תלמידי מחקר כמונו, בשלבים כאלה ואחרים של הדוקטורט. כל פגישה העלתה רעיונות חדשים, חשיבה מפרה ובעיקר תחושת שייכות".  

 

אפרת לוסקי-ויסרוז ואמתי מרמור

ראשי הקבוצה "פגיעות מיניות בראייה מודעת הקשר" 2019-2020

 

"עבודת המחקר מכילה בתוכה בדידות רבה, מתוקף העובדה כי לרוב מדובר בעשייה ללא קבוצת עמיתים. בפרוייקט חברותא מעבר לכך שנוצרה עבורנו קבוצה שנותנת מקום חברתי של שיתוף, הכלה ושיח גילינו גם שהיא מפיגה את הבדידות האינטלקטואלית. הקבוצה פתחה עבור כל המשתתפים בה ועבורנו המנחים באופן אישי צוהר לעולמות תוכן אחרים, לשיוף עבודות הדוקטורט שלנו, דרך חשיפה לזוויות חשיבה תיאורטיות שונות, מתודולוגיות ייחודיות ופרשנויות מקוריות של חברי הקבוצה . מעבר לכך, היות ונושא הקבוצה שלנו הינו רגיש במיוחד (פגיעות מיניות), הוותה הקבוצה מצע ליצירת שיח פנימי ייחודי, רגיש לניואנסים ומורכבויות, שאיננו מתאפשר בשדות רחבים יותר. הקבוצה ביקשה לעמוד על "האזורים האפורים" של הנושא הנ"ל, תוך מתן מקום להבטים רפלקטיביים אישיים הנובעים מתוך זהויות החוקרים. 

זאת ועוד, הקבוצה איננה רק קבוצה לומדת ורפלקטיבית, אלא גם קבוצה יוצרת, ובכוונתנו לאסוף את עושר המשמעויות שעלו בגינה, ולהופכן למאמר משותף. 

השיח בין חברי הקבוצה התגלה כאחד המקומות המפרים ביותר בתהליך הכתיבה, והחוויות של החברים (בעיקר אחרי הצגה של אדם את מחקרו ושיח עליו) הפיגו את הבדידות האניטלקטואלית והחברתית ותרמו לעושר משמעותי".