במפגש הציגו שתיים מחברות הקבוצה, אפרת פירר ויעל גולן - שתיהן עוסקות במחקר שיח ובביטויי רגש בשפה.
המחקר של אפרת פירר שנערך בחוג לחינוך בוחן את השפעת המטען הרגשי על איכות השיח הלימודי בכיתה. לשם כך צוות המחקר תכנן קורס בבית הספר לחינוך באוניברסיטה שעסק בין היתר בנושאים חברתיים שנויים במחלוקת, והנחה את הסטודנטים.ות להגיב על התכנים בפורום ייעודי. בהמשך נותחו התגובות כמו גם רפלקציות של המשתתפים.ות לאור סכמה הבודקת את איכות הדיאלוג הלימודי. זאת במטרה לראות האם מטען רגשי עשוי להשפיע לרעה על רמת השיח.
בעקבות הצגת המחקר התעורר דיון בנוגע להטיות אפשריות במחקר בהשתתפות סטודנטים.ות בוגרים שמתוגמלים בציון על עבודתם; על האלמנטים הלשוניים המהווים אינדיקציה למטען רגשי משמעותי וכן לדיאלוג איכותי, ולבסוף על השלכות ויישומים אפשריים של המחקר במערכת החינוך.
יעל גולן הציגה חלק מעבודת המחקר שלה על ביטויי בושה בשיח בעברית במסגרת החוג לבלשנות, שעוסק בבושה בראיונות פוליטיים ברדיו. היא הדגימה כיצד השימוש בפועל "להתבייש" מתפקד בשיח פוליטי באופן שעשוי לחרוג מההגדרות הקלאסיות לבושה בספרות הפסיכולוגית והסוציולוגית, וכיצד ההתביישות כפעולת דיבור תורמת לסימון השתייכות קבוצתית, למיצוב מוסרי של הדובר.ת, ללקיחת אחריות מדומה ועוד. מפאת קוצר הזמן הדיון נקטע ויתחדש במפגש הבא.