check
סיכום המפגשים, מצגות וחומרים נוספים | לימוד בחברותא

סיכום המפגשים, מצגות וחומרים נוספים

מפגש ראשון (17/11/2016, 14:30)

מספר משתתפים נוכחים: 8.

במהלך המפגש המשתתפים הציגו את עצמם ואת העניין המקצועי שלהם במודלים בייסיאיניים וסטטיסטיקה בייסיאנית. הוסכם כי החברותא תחולק לשני חלקים. חלק ראשון שיוקדש ללימוד משותף של העקרונות התאורטיים, המתמטיים והטכניים של סטטיסטיקה בייסיאנית, וחלק שני שיוקדש לטובת הצגות אישיות של המשתתפים. במהלך החלק הראשון המפגשים יהיו אחת לשבועיים (המפגש הבא נקבע ל1/12), ובמהלך החלק השני (החל מתחילת סמסטר ב') המפגשים יעברו למתכונת של פעם בחודש. 

שאר המפגש הוקדש לטובת הקדמה ראשונית בנושא סטטיסטיקה בייסיאנית, על עקרונותיה ויתרונותיה בהקשר של בניית מודלים קוגנטיביים ואחרים, ובהקשר של ניתוחים סטטיסטיים. ניתן למצוא את מצגת שהוצגה במפגש בלינק הבא:

קישור למצגת של הפגישה הראשונה

 

מפגש שני (01/12/2016, 14:30)

מספר משתתפים נוכחים: 11

המפגש הוקדש להקדמה פרקטית לשימוש בתוכנות הסטטיסטיות העדכניות ביותר לצורך ביצוע ניתוחים בייסיאניים. עברנו על האופן שבו בונים מודלים בייסיאניים פשוטים, ועל האופן בו מסתכלים על התוצאות של מודלים אלו. התפתחו דיונים סביב שאלות בנוגע ליתרונות של סטטיסטיקה בייסיאנית לעומת שיטות אחרות.

 

מפגש שלישי (22/12/2016, 14:30)

מספר משתתפים נוכחים: 8

המפגש נועד ללמידה פרקטית של אופן בניית המודלים בJAGS. במהלך המפגש בנינו יחד מספר מודלים סטטיסטיים בייסיאניים בR וJAGS. בנוסף, המשכנו לדבר על MCMC ועל האופן הנכון לבחון ולעשות דיאגנוסטיקה לתוצאות של מודלים בייסיאניים שנותחו באמצעות MCMC. המפגש נועד ונראה שגם הצליח להעביר את היישימות של סטטיסטיקה בייסיאנית

 

מפגש רביעי (05/01/2016, 14:30)

מספר משתתפים נוכחים: 7

במפגש עסקנו בפעם הראשונה במודלים בייסיאניים להבנת תהליכים קוגנטייביים ומוחיים שונים. הוצגו מספר מודלים בסיסיים בנוסף לדוגמאות לתהליכים קוגנטיביים אותם מודלים אלו יכולים להסביר.

Session 011001 KB
session2.pptx1.16 MB
session4.pptx1.28 MB