המפגש עסק בהגדרות תיאורטיות ואופרציונאליות של מיינדפולנס. ראשת הקבוצה, יעל מלין, הציגה מאמר שלה שפורסם לאחרונה ועוסק בהגירה של מיינדפולנס ממזרח למערב ובשינוי שההמשגה של מיינדפולנס עברה עם ההגירה הזו. עסקנו בהקשר הזה בשאלה האם מיינדפולנס הוא תרגול רוחני ומהותי או תרגול פסיכולוגי ופונקציונאלי. סקרנו יחד תיאורטיקנים שתומכים בכל אחת מן האפשרויות האלו וראינו שהמחקר במערב בעיקר עוסק בתוצרים פרקטיים של התרגול. דיברנו על התכנית הפופולארית של מיינדפולנס במערב (Mindfulness based stress reduction; Kabat-Zinn) ועל הקשר שלה לבודהיזם. ראינו כי התכנית עונה לחלק מההגדרות של מיינדפולנס כמו תרגול של שהייה בין אירוע ותגובה, אך כי נעשת בתכנית גם השטחה של התרגול. כך למשל ההיבט של פיתוח חמלה אינו בא לידי ביטוי בתכנית. העלנו גם שאלות מהותיות לגבי התרגול - האם מטרתו ליצור אפקט פסיכולוגי/התנהגותי/רוחני? האם הוא מקביל לטיפול פסיכולוגי התנהגותי או דינאמי?
בהמשך, הסתכלנו על שאלונים שונים שמודדים מיינדפולנס ושאלנו את עצמנו מה הם בעצם מודדים. ראינו שרובם מודדים היבט אחד של מיינדפולנס - מודעות לרגע ההווה. אך אינם מתייחסים לאיכות של המודעות. מודעות למשל יכולה להיות שיפוטית ולא מיטיבה, דבר שלא עונה להגדרה השלמה של מיינדפולנס. בהמשך לכך, התחלנו לחשוב יחד על שאלון שיכול להקיף את כל ההיבטים. במפגש הבא נתחיל לגבש את האפשרות להוציא יחד סקלה.