check
מפגש רביעי (25.1.22): טקסט, אינטראקטיביות ופרפורמנס | לימוד בחברותא

מפגש רביעי (25.1.22): טקסט, אינטראקטיביות ופרפורמנס

חבר הקבוצה, עודד פוירשטיין שוחח על חוויה אינטרקטיבית כטקסט – איך קוראים משחק. פוירשטיין הבחין בין מקורות ראשוניים סטנדרטיים ובין כאלו אינטראקטיביים. מחקר של מקורות אינטראקטיביים הוא מאתגר. מכאן, עודד הדגים את טענתו דרך המשחק Assassin’s Creed Origins, שמתרחש במצרים בתקופת קלאופטרה. חומר הגלם של המשחק הוא המפתח, השחקן והקוד. כמו כן, משחקי מחשב, אינם כתובים במלואם עד שהשחקן לא משחק בהם. המשחק מייצר אשליה הן של דיוק היסטורי והן של חוויה היסטורי. השחזור במשחק אינו אותנטי ונוצר לצורך חווית משתמש טובה. מכן שכל דיון על שחזור, סימולציה ואותנטיות צריך להסתכל לא רק על התסריט או החוקים, אלא גם על הדרך בה אנשים משחזרים בעצמם, ולקחת בחשבון שתמיד יהיו לנו פערים וסובייקטיביות.

ראשת הקבוצה, נטע שרם הגיבה על דבריו של עודד והציעה את ניתוח של דיאנה טיילור מתורת הפרפורמנס. טיילור הציעה להבדיל בין ארכיון לרפרטואר. הרפרטואר נחשב בעבר נחות מהארכיון ועל כן חוקרים לא התמקדו בו. טיילור אף מכניסה למשוואה את החוויה שלי כחוקרת שיושבת וצופה ברפרטואר. באופן דומה גם במחקר של עודד, כל שחקן הוא מבצע היוצר רפרטואר על בסיס איזשהו ארכיון.

תמונה אני לא טקסט אינטראקטיביות