check
מפגש #4 -  14.1.2019 | לימוד בחברותא

מפגש #4 -  14.1.2019

מפגש #4 -  14.1.2019

מיקום: חדר 2332 מדעי הרוח, קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית בירושלים.

נכחו: אגי ויטיך, בת שבע הס

עקב ההשתתפות המצומצמת דנו בנושאים הרלוונטיים למחקר שלנו:

  • מיצוב בשדה "מחקר בבית" תוך התייחסות אינטרסקציונאלית למעמד החוקרת. בת שבע היא "אינסיידרית" כשמאפייני זהותה נתפשים כ: הולנדית, מקומית, אישה. היא נתפשת כ"אאוטסיידרית" כשמאפייני זהותה נתפשים כ: ישראלית, יהודייה, לא-מוסלמית. אגי היא "אינסיידרית" כשמאפייני זהותה נתפשים כ: אירופאית, מערבית, מתרגלת יוגה, מורה ליוגה, אישה. היא נתפשת כ"אאוטסיידרית" כשמאפייני זהותה נתפשים כ: ישראלית, חוקרת, אקדמאית, צעירה.
  • קשיים באיסוף נתונים ואירועים בלתי צפויים בשדה תוך התייחסות לקושי שבקביעת ראיונות. דנו בטקטיקות של איסוף מרואיינים, באופן ספציפי ביתרונות וחסרונות "כדור השלג". העלינו את התסכול שמופיע לאחר תכנון מדוקדק ומופקד של קביעת מועדים לראיונות בחו"ל, השקעת הכסף והאנרגיה, כאשר המרואיינות מבטלות "ברגע האחרון". דנו בסיבות אפשריות לסירובים לראיונות ואת אופני ההתמודדות האפשריים.
  • נאמנות לשדה ולנחקרים. בת שבע העלתה את הקושי שבהגדרת המוסלמיות המומרות והעלתה אפשרויות להגדרה עצמית שעלו בראיונות וביניהם "מוסלמיות חדשות", "מוסלמיות לבנות", "מתרגלות מוסלמיות חדשות" ועוד. דנו בחשיבות של הקשבה לשדה, השמעת קולן של המראויינות, יחד עם הצעדים הפרקטים שבכתיבת המחקר ותיווך המידע אל הקוראים.
  • דתיות ונראות במרחב הציבורי. בת שבע ספרה על מחקרה ובו נשים מוסלמיות בוחרות בכיסויי ראש שונים (חיג'אב, ניקאב ועוד), למול אלה שבוחרות לחשוף את שיערן. היא סיפרה על האידיאולוגיה או סך האמונות שעומדות מאחורי החלטות אלה, שלא תמיד נובעות משיקולים דתיים גרידא.

לקראת המפגש הבא:

המפגש הבא יתקיים בחופשת הסמסטר 4.2, בחדר 2332  במדעי הרוח. במפגש זה תציג דניאלה שלצר את מחקרה בנושא הליכה.

במייל נשלחו

  1. קול קורא למלגת נשים אקדמאיות בישראל - מיועד לדוקטורנטיות בשלב ב'.
  2. קול קורא סדנה מעשית לדוקטורנטי.ות.ם להקניית כלים בתקשורת מדע - גישור הפער שבין המדענים והציבור הרחב, מקבלי ההחלטות והתקשורת. ימי ראשון-שני בטכניון 30.6 וגם 1.7 - לתרגול זיקוק והתאמת המסר לקהלים שונים, הנגשת מדע מורכב בכתב ובעל פה. הסדנה ממומנת ע"י האקדמיה הצעירה הישראלית.
  3. קישור לאתר JANE שעוזר לאתר כתבי עת לפרסום עתידי שבהם התפרסמו מאמרים על בסיס מילות מפתח
  4. קישור לאתר SCIMAGO שמציע חיפוש של שמות כתבי עת ואת דירוגם, וכאן קישור לאתר INCITES שמראה מספר ציטוטים לפי כתבי עת (נדרשת גישה מרחוק של האוניברסיטה)
  5. קישור לבלוג אודות כתיבה, חסמים, טקטיקות לעידוד מוטיבציה ועוד!
  6. קישור לבלוג של קתרין נוקס, בו היא חולקת עצות בנוגע לארגון של כתיבה אקדמית, ארגון יומיומ וסיכול שגרת כתיבה לצד חיים עסוקים ועמוסים.