בתחילת המפגש הוצג רציונל החברותא לשנה"ל תשפ"א. בדיון עם המשתתפים הוחלט כי בסמסטר א' החברותא תעסוק בהצגת דילמות מתוך המחקר של המשתתפים ואילו בסמסטר ב' יהיה ניסיון לעבוד על תוצר משותף. בין התוצרים האפשרים שהועלו היו מושב בכנס או יום עיון. רעיון מרגש שהועלה היה ליצור מקראה משותפת המתייחסת להצטלבות של זהויות בהקשר של מחקר בלימודי מוגבלות, ממבט של דסצפלינות שונות.
בהמשך המפגש נערך סבב הצגה בין כל המשתתפים ובהמשך דיון אותו הובילה ד"ר ענת גרינשטיין בנושא של שילוב בין מתודולוגיה ואידיואולוגיה. הדיון התייחס לכיצד בחירה במתודולוגיה מסוימת מכתיבה את המחקר ואת היחסים בין החוקרים ומשתתפי המחקר בתוך שדה המחקר של מוגבלות. נקודות נוספות קשורות לדרך בה אנשים עם מוגבלות מיוצגים במחקר, איזה סוג ידע יכול להיות מופק ועל ידי מי? האם הידע אמור להוות שיקוף של המציאות?
נוכחים:
חיה גרשוני, משפטים, ת"א
רוני אוליבה, חינוך, חיפה
רוית שחר, התפתחות הילד, חיפה
הילה שנהב, חינוך, עברית
הילה קנר, לקויות למידה, חינוך, חיפה
ערן קרויז, עו"ס, בן גוריון
עמרי טנכמן, לימודי מגדר, ת"א
אילון ברכפלד , משפטים, ת"א
נאהד שארי, דת ומוגבלות, ב"ג
מריאלה יאבו, גיאוגרפיה ותכנון עירוני, ב"ג
רננה קריסטל, היסטוריה, ב"ג
יפעת שוורץ, פילוסופיה, בר-אילן
עינת בן דב, לימודי מוגבלות בחינוך, אוניברסיטת צ'פמן
איריס שנייד, סוציולוגיה, ב"ג
ירון קובו, משפטים, אוניברסיטת קולומביה
תמר טאוב- עו"ס, האוניברסיטה העברית
צילי ניר- עו"ס, האוניברסיטה העברית
נוכחים נוספים:
ד"ר רוני הולר- מנהל המרכז למוגבלות באוניברסיטה העברית
ד"ר ענת גרינשטיין- יועצת אקדמית למרכז למוגבלות באוניברסיטה העברית